Skip to content

Prawda o firmach farmaceutycznych: w jaki sposób nas oszukują i co z tym zrobić

2 miesiące ago

537 words

W tej książce jej ostatnia, Marcia Angell, bada badania farmaceutyczne, ubolewa nad szybko rosnącym zaangażowaniem (i wypaczeniem prawdy) w Big Pharma i błaga nas wszystkich (lekarzy, pacjentów, polityków), aby coś z tym zrobili. Pluszowa kurtka z bąbelkami twierdzi, że Angell, w ciągu dwóch dekad w [Czasopiśmie] miała miejsce w pierwszym rzędzie na rosnące zepsucie przemysłu farmaceutycznego. Być może, ale od czasu opuszczenia Dziennika, porzuciła zasłony Wielkiego Pharma, Big University i Big Faculty. Opierając się na własnych pracach i przemyślanej analizie badań, sprawozdań finansowych firmy i raportów śledczych na temat opracowywania leków i marketingu, Angell pisze z niedwuznacznym i nieustępliwym stylem, który czytelnicy Dziennika oczekują i ufają. Według Angella, obecny spadek w kierunku komercjalizacji i korupcji badań klinicznych zbiegł się w czasie z wyborem prezydenta Ronalda Reagana w 1980 r. I uchwaleniem ustawy Bayh-Dole Act, nowego zbioru przepisów, które zezwalały uniwersytetom i małym firmom na patentowanie i zachęcały do patentowania. odkrycia z badań sponsorowanych przez National Institutes of Health (NIH). Badania opłacane przez społeczeństwo, by służyć społeczeństwu, stały się natychmiast prywatnym i nadającym się do sprzedaży, dobrym, produkującym sprzedaż leków o wartości przekraczającej 200 miliardów dolarów rocznie.
Komercjalizacja miała zarówno konkretne, jak i szerokie skutki. Czytelnicy tego czasopisma i inni są zaznajomieni z dochodzeniem w sprawie kontroli, jaką sponsorzy badań w firmach farmaceutycznych wywierają na projektowanie i analizę badań klinicznych (w tym na zniekształcanie pierwotnych miar wynikowych w badaniach klinicznych) oraz na kwestię raportowania, raportowania bezstronnego i stronniczego wyników. Angell przypomina nam o coraz bardziej przytulnych relacjach między wielkim przemysłem a wydziałami uniwersytetów. Nie tylko narcystyczni darczyńcy zmieniają nazwę szkół medycznych; kupują dostęp do najlepszych umysłów swoich wydziałów. Przykłady dużych opłat konsultingowych Angela, płaconych przez branżę poszczególnym członkom wydziału oraz naukowcom i dyrektorom NIH, są zdumiewające.
Szersze efekty odczuwalne są w komercjalizacji uniwersytetów, wydziałów medycznych i naszego zawodu. W 2000 roku, w liście napisanym w odpowiedzi na redakcję czasopisma Angell s Journal, Czy akademicka medycyna na sprzedaż. Czytelnik dostarczył odpowiedź: Nie. Obecny właściciel jest z tego bardzo zadowolony. Coraz częstsze wkroczenie przemysłu w edukację medyczną i niemal całkowita dominacja kontynuowania edukacji medycznej (szczególnie w zakresie narkotyków) przez dział marketingu dużych firm farmaceutycznych to skandal.
Te same firmy wydają również dużo pieniędzy na lobbowanie rządów. Według Angella, Pharmaceutical Research and Manufacturers of America, amerykańskiego stowarzyszenia handlowego przemysłu farmaceutycznego, największe lobby w Waszyngtonie , które w 2002 r. Zatrudniało 675 lobbystów (w tym 26 byłych członków Kongresu) kosztem ponad 91 milionów dolarów. Wynikiem tego był ponadprzeciętny wzrost zysków przedsiębiorstw zarówno w administracji republikańskiej, jak i demokratycznej. Ostatni i (przynajmniej dla obserwatorów spoza Stanów Zjednoczonych) kłopotliwy wysiłek lobbingowy spowodował, że Kongres wyraźnie zabronił Medicare korzystania ze swojej ogromnej siły nabywczej, aby uzyskać niższe ceny za narkotyki, otwierając tym samym dolara, w postaci wyższych cen leków , bezpośrednio od podatników po korporacyjne kasy
[patrz też: cienki kał, endometrioza miednicy mniejszej, onkogeny ]
[hasła pokrewne: kalarepa kalorie, olx trojmiasto, kalprotektyna ]

0 thoughts on “Prawda o firmach farmaceutycznych: w jaki sposób nas oszukują i co z tym zrobić”